The narrator of Futhi Ntshingila in Sem Gentileza novel
DOI:
https://doi.org/10.48075/rlhm.v18i31.28662Abstract
This study aimed to analyze the complexion of the narrator of the Sem Gentileza (2016) novel, by Futhi Ntshingila, in order to present theoretical reflections on the type of narration present in the work — set in South Africa, during the period that Apartheid was institutionalized in the country — in order to discuss the position of the narrator in the plot constructed by the author Futhi Ntshingila. For the development of this study, we opted for descriptive, explanatory and bibliographic research, therefore, relying on theorists of Narrative Studies, such as Arnaldo Franco Junior (2009), Carlos Reis (2015), Walter Benjamin (1987) and Yves Reuter (2002), moreover, to support the discussions about the narrator's typology, the assumptions of Norman Friedman (2002) were used. In the end, it was possible to prove the hypothesis of this study, that is, that the dominant narrator in the text is the neutral omniscient and that, even in his neutrality, he is concerned with representing the social and political problems arising from Apartheid, contributing to the reader can reflect on this historical moment and its consequences for South African society.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.