The narrative as a form of archived and testimony
from real suffering to the fictional receptacle
DOI:
https://doi.org/10.48075/rlhm.v20i36.33851Abstract
K.: relato de uma busca, the book; Bernardo Kucinski, the author; Skoob, the social network where some readers spoke out. These are the members of the corpora of our studies and support our objective of investigating the reception of a book that addresses the military dictatorship. To this end, we anchored our studies in the theories of reception by Jauss (1994), and literary hermeneutics, alluded to by Zilberman (1989), and on the aesthetic effect, by Iser (1996a, 1996b, 1999a, 1999b). We also visited concepts related to the theory of mediations, mainly from Martín-Barbero (1997), as he addresses concepts that we consider fundamental to our research and are, in a certain way, related to the aesthetics of reception. We also used Figueiredo (2017) and Ricoeur (2007) to help us understand words focused on history, as it is not the scope of reception aesthetics to address them. As it is a book related to the military dictatorship, a historical period, these scholars help us to understand some terms used by Skoob internet users, recipients of the book K.: relato de uma busca. Concepts, words and statements such as forgetfulness, memory, memories, absence, trauma, and many other terms that help in portraying and remembering events related to the suffering of victims of a period such as the military dictatorship help readers to express their readings and understandings. about a book like K.: relato de uma busca.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.