What do ESAN/UFMS graduating know about the United Nations Organization's sustainable development goals for 2030?
DOI:
https://doi.org/10.48075/comsus.v9i2.28392Abstract
This article aimed to analyze the perception of undergraduates at the ESAN/UFMS on the United Nations Sustainable Development Goals for 2030. In this case, an online questionnaire was applied to undergraduate students of the Accounting Sciences and Administration courses at ESAN/UFMS containing statements about the Sustainable Development Goals of the UN, and then an analysis of the attitude and opinions of the respondents was carried out. The results confirm that the posture and positioning of graduates is in accordance with the goals established by the UN for 2030. They agree that the eradication of hunger, clean water and sanitation, clean and accessible energy, sustainable cities and communities, responsible consumption and production, and , actions against global climate change that are of extreme importance for the future of the world population and its survival. It is concluded that there is a need for reflection and a conscious analysis not only of the research participants, but of society as a whole regarding sustainable development.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.