Perceptions of Environmental Education and Sustainability in Local Communities
DOI:
https://doi.org/10.48075/comsus.v12i2.34812Abstract
This article aimed to analyze the perceptions of residents from four neighborhoods in Sinop, Mato Grosso, regarding actions that cause negative environmental impacts. Data collection was carried out through a questionnaire consisting of multiple-choice statements and an open-ended question about the main challenges faced by participants concerning the impacts of unsustainable actions. Specific challenges were identified, such as improper resource use and the lack of recycling incentives. The results emphasize the importance of partnerships between authorities, educational institutions, and the community to implement effective Environmental Education programs and promote positive changes towards sustainability. In conclusion, the research highlights that awareness and education are crucial to addressing local environmental issues. The promotion of sustainable practices relies on collaboration across different sectors of society to ensure effective actions are implemented and environmental preservation becomes a priority for all.
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.