THE EDUCATIONAL POLICES PUBLIC FOR THE BRAZILIAN PENITETIARY SYSTEM AS A RESOCIALIZATION MEASURE
DOI:
https://doi.org/10.48075/rfc.v24i40.29938Abstract
The present study aimed to identify educational policies and the Brazilian penitentiary system. The methodology consisted of a bibliographic study of books, articles and regulations, as well as research on the panel of data on penal inspections in prisons and on the report of a national survey of prison information - Infopen. The results showed that the penal model with penitentiary systems evolved gradually in Brazil. There are regulations in force for people deprived of their liberty, ranging from criminal enforcement to the provision of education and compulsory work, with rights being foreseen and the principles of human dignity guaranteed. The Infopen results showed that it is necessary to expand student assistance, school instruction and professional training in penal establishments. Although recent, public educational policies aimed at student assistance in the Brazilian penitentiary system are essential for people deprived of their liberty as a measure of resocialization.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.