ANÁLISE DE UMA “EXPERIÊNCIA PEDAGÓGICA” DE REFLORESTAMENTO, COMO PRÁTICA DE EDUCAÇÃO AMBIENTAL, NO PROCESSO DE ENSINO-APRENDIZAGEM
DOI:
https://doi.org/10.48075/ijerrs.v4i3.28839Abstract
Environmental Education, within the school syllabus, is of great interest, due to the current context of the planet, climate change resulting from human action and the loss of biodiversity because of the predatory habits of our species. In this context, we sought to analyze the practices of environmental action with students of the elementary school of a Municipal School in Serranópolis do Iguaçu, in the west of Paraná, through reforestation, in some properties, even of the students. The objective of this study was to analyze and discuss the results of the pedagogical experience lived by the students involved and bring up the discussion of the teaching-learning process and its importance in the environmental action practices of schools, ensuring that such practices exert influence from childhood. The methodology used in this study is a qualitative approach, with an exploratory objective, focusing on the analysis of the interview contents of the teachers involved, as well as on the students' responses to questionnaires. The main results found were positive in most of the hypotheses questioned, related to the students. However, there is still a gap regarding family awareness, in the practice developed.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 International Journal of Environmental Resilience Research and Science

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.