The curricular innovation through the integration of environmental education: its importance for childhood protagonism
DOI:
https://doi.org/10.48075/ijerrs.v5i2.32236Abstract
The theme of this research revolves around the importance of pedagogical practices focused on environmental education, understood as a curricular innovation for childhood protagonism. There is an observed lack of qualified professionals and a curriculum that underpins practical environmental education, as well as the harms of detachment from the environment, especially for children. The general objective is to understand the importance of curricular innovation through environmental education to promote childhood protagonism. The research is qualitative, conducted through bibliographical methodological procedures. The hypothesis confirmed in this research indicates that it is through practical environmental education that childhood performance and protagonism are fostered, allowing children to reintegrate into the natural environment, thus combating the harms of their detachment, characterizing curriculum innovations and even improving the quality of education. Keywords: environmental education, childhood protagonism, curricular innovation.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 International Journal of Environmental Resilience Research and Science
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.