INFORMAL ENVIRONMENTAL EDUCATION AND SUSTAINABILITY: EVERDAY ACTIONS
DOI:
https://doi.org/10.48075/ijerrs.v6i3.32300Abstract
The present study aims to identify Environmental Education (EE) actions in everyday life. To this end, six areas of environmental sustainability and a seventh were chosen as general considerations: deforestation; species extinction; air pollution and water pollution and consumption; noise and visual pollution; climate change and soil degradation. A qualitative exploratory research was carried out, using a semi-structured questionnaire, applied to young people from Itoupava Central, Blumenau, SC and adults from the same neighborhood and city, seeking to understand Environmental Education practices in everyday life. When discussing the data, a comparative tabulation of young and adult respondents was carried out. If the assertion “the word convinces, the example drags”, attributed to Confucius, is true, the hypothesis is: if we multiply examples of good Environmental Education actions in everyday life, even like drops of water in the desert, it is believed that these, together The actions resulting from formal Environmental Education will contribute to the sustainability of Planet Earth, preventing its collapse. It was verified, through the responses to the questionnaires, that there is, indeed, awareness and responsible behavior to care for the sustainability of Planet Earth.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 International Journal of Environmental Resilience Research and Science

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.