The Dichotomy Between the Educational and Environmental Policy in Rio Grande do Sul
DOI:
https://doi.org/10.48075/ijerrs.v5i3.32403Abstract
The objective of this paper is to present the dichotomy between the educational policies and the disregard with the environmental issues in the state of Rio Grande do Sul. In this context, the text presets the reform of the New High School in the state in a perspective of distancing itself from the Paulo Freire’s dialogic dimension. This dimension is here understood as the distancing relationship between teacher / student, and the relationship between people and their environment. It is also presented some data about the precarious situation of schools and the neglect with the state’s biomes, and how this demonstrates an incoherence with the offered curriculum to the youth in the new high school. Finally, there is a need to understand this dichotomy and these dynamics, so that, in society, real change in education can be made possible.
Keywords: Education; Environment; Public policy; High School; Paulo Freire.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 International Journal of Environmental Resilience Research and Science
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.