Female Authorship Literature In High School
Gaps And Possibilities
DOI:
https://doi.org/10.48075/rlhm.v20i35.32685Abstract
Historically, women have been subordinated and oppressed in society by patriarchal domination. Over time and the feminist struggle, many barriers were broken, such as the entry of women into the world of letters. However, the patriarchy muffled their voices in the literary world and continues to invisibilize female literary productions. This silence of our writers is reproduced in the context of teaching, which devotes greater attention to the study of works of male authorship, neglecting our authors.Therefore, this study aims to identify the gaps related to the approach of female authorship literature in high school, as well as to discuss its importance, seeking to point a methodological possibility of teaching for an effective work with a work written by women, through a didactic proposal. The methodology used was a literature review, in which we sought the support of authors and authors who turn to studies in the area of literary education, such as Cosson (2009), Zilberman (2012) and Silva (2005). Finally, using as a basis the expanded sequence of Cosson, we present our didactic proposal, which we hope can inspire the practice of teachers in the literature classes of basic education.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.