Mobilization for Climate Change, HEIs, and Multigenerational Demands
A Proposal for Sustainability Education in Higher Education Curriculum
DOI:
https://doi.org/10.48075/ijerrs.v5i2.32348Abstract
Abstract: This article proposes a critical analysis of the growing demand for Multigenerational Education for Sustainability in Higher Education Institutions (HEIs), in response to the urgent challenges of climate change. The multigenerational approach highlights the diversity of perspectives, values, and experiences present in academic communities, reflecting the complexity of contemporary sustainability issues. Mobilizing to address climate change requires a review of curriculum frameworks, incorporating not only scientific knowledge but also promoting practical skills, ethical awareness, and socio-environmental engagement. The article examines possibilities for success, challenges, and opportunities associated with integrating education for sustainability in HEIs, considering the intersection between multigenerational expectations and institutional strategies.
Keywords: Learning, HEIs, Curriculum, Future, Multigenerationalism.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 International Journal of Environmental Resilience Research and Science

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.