Foundations of Environmental Education in the Face of Climate Change
DOI:
https://doi.org/10.48075/ijerrs.v5i3.32366Abstract
Environmental Education stands out as a cornerstone in building a resilient society in addressing climate change. It is an educational process, formal or non-formal, articulated and committed to sustainability and cooperation from all. Environmental Education privileges dialogue and interdisciplinary approaches across various fields of knowledge, fostering a more comprehensive and integrated view of the environmental and social issues that need to be addressed. In this context, a bibliographic and documentary research was conducted to analyze the role of Environmental Education in response to the challenges of climate change. The focus is on the historical context globally and in Brazil, as well as analyzing its presence in pedagogical projects in basic and higher education in the state of Paraná. Although present in curricula, it is observed that there is a lack of depth and continuity in the educational process to address the urgency and demand of environmental problems.
Keywords: environmental disasters, curriculum, ecology, climate resilience, sustainability.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 International Journal of Environmental Resilience Research and Science

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.