GLOBAL YOUTH CLIMATE PACT (GYCP): METODOLOGICAL PATHWAYS IN THE STATE OF PARANÁ, BRAZIL
DOI:
https://doi.org/10.48075/ijerrs.v5i3.32386Abstract
This manuscript explores the Global Youth Climate Pact (GYCP) project in Paraná, funded by the Municipal Environmental Council of Guarapuava-PR. Grounded in Edgar Morin's theory of complexity and principles of Environmental Education, the project integrates theoretical and practical foundations for its reflections and actions. Participants include researchers from higher education, teachers, and students from basic education. The aim of this work is to present the methodological paths adopted by GYCP Paraná in its endeavor to contribute to addressing the climate emergency with a focus on the agency of young people in Paraná. Methodologically, the project is structured into five guiding stages: (1) Training; (2) Generating Theme; (3) Project; (4) Implemented Action; and (5) Socialization. We argue that GYCP has essential conditions to incorporate the discussion of the climate emergency into the school context through the presented methodology, enhancing the critical and contextualized civic education of the participants.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 International Journal of Environmental Resilience Research and Science
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.