Gabriel García Márquez’shybrid autobiography
self-writing
DOI:
https://doi.org/10.48075/rlhm.v18i31.28671Abstract
Autobiographical studies and the writing of the self are a growing aspect of the field of language, literature and arts studies in the last decades. Which allows authors to reflect on the writing experience, trigger individual and collective memories and at the same time reflect on the work itself and on literature. Gabriel García Márquez presents us with a literary context that encompasses both critical writing and creative writing, Living to Tell(2002) fuse different writing styles, allowing a hybrid text to appear. Reflecting on autobiographical and self-writing, this research explores these genres where the fictional and historical merge with the example of autobiography, memory, reports, reports, interviews that reveal the subject writer. Based on its reading and analysis, we reflect on the potential of autobiographical or self-writing, formulating a hybrid in its writing, self-writing.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.