Profile of pork consumers marketed in the municipality of Grajaú, Maranhao State, Brazil.
Keywords:
Caracterização, Consumo, qualidade, suinocultura.Abstract
The objective of this study was to characterize the pork consumer profile in the municipality of Grajaú (MA), where, in the second half of 2014, they were interviewed randomly 200 (two hundred) consumers at fairs and supermarkets that municipality. We used questionnaires containing 19 (nineteen) closed questions, in order to identify the population studied aspects related to socio-economic profile, consumer habits, factors affecting the purchase decision, characteristics and attributes related to the consumption. After evaluation of the data by descriptive statistics, one could infer that the consumption of pork in the city in question is still considered relatively low, since only about 21 (10.5%) consumers reported consuming it regularly, fact which seems to be mainly related to misperceptions of consumers towards the quality of this type of meat, among other factors. Among the respondents, 147 (73.5%) say ignore the nutritional value of pork. With regard to public health, it was found that 168 (84%) consumers said they are unaware of the taeniasis/cysticercosis cycle, and 173 (86.5%) respondents exhibited dissatisfaction with the hygiene factors at the time of sale, and 104 ( 52%) voiced concerns about the imminent risk of contracting zoonoses. It was noted also that there are demands regarding the improvement of the quality of the product offered, among them are: breeding and feeding, welfare practices and animal slaughter and processing improvements. It reinforces the need for investments in the agro-industrial sector, sustainable and health, in order to offer a quality product, healthy and economically favorable for consumers.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.