Youth education: maintenance the people in the field
Palavras-chave:
family farming, livestock activities, rural development, dissemination of technologies.Resumo
This study aimed to provide new knowledge for livestock activities prevalent in family units through the training of students from rural schools. The learning was through a multidisciplinary team, which was part of the educational program of technical training of rural youth, entitled: "Youth Empowerment: Maintenance the people in the field", responsible for disseminating technologies through courses and practical training. This project was carried out in 55 municipal and state schools in Rio Grande do Norte State, Brazil, involving 19 municipalities and 1242 students from rural areas. The educational content of the theoretical segment had the following themes: food, health and reproductive management of cattle, goats, sheep and hens. It was noticed significant absorption of mainly content taught in the following topics: caring for the foal (87.76%), importance of castration (91.4%) and handling facilities (96.48%), respectively to the management of cattle, goat, sheep and hens. The higher performance of students among the topics discussed was the management of hens, possibly due to their wider dissemination in the region. The work achieved its goal of imparting knowledge to students, once implemented, will enable a subsequent increase in production by opening new income opportunities for small farmers and improving the economic development of families. Thus, the project has achieved the goals and provided to students from rural areas of the covered municipalities, a working knowledge of increment to be readily adopted in their production systems with real gains in health and management of cattle, goats, sheep and hens.
Downloads
Arquivos adicionais
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.