UM RETRATO PARCIAL SOBRE A SALA DE APOIO À APRENDIZAGEM EM FOZ DO IGUAÇU.
DOI:
https://doi.org/10.48075/ri.v12i2.5041Keywords:
Salas de apoio à aprendizagem, dificuldades de aprendizagem, transtornos de aprendizagem.Abstract
Esse artigo é resultado da realização do projeto de extensão e de ensino vinculada à disciplina Psicologia da Educação, no curso de Letras e Psicologia aplicada à Educação Matemática, no curso de Matemática da Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE – Campus de Foz do Iguaçu). O objetivo geral do projeto é compreender as dificuldades de aprendizagem em matemática e língua portuguesa apresentadas por alunos da 5ª. série do ensino fundamental que freqüentam as salas de apoio à aprendizagem. A metodologia empregada foi uma pesquisa de campo através da técnica da observação do aluno da sala de apoio nos modos nãoparticipante e participante, assim como entrevista à professora da sala de apoio. O projeto foi aplicado em 2010 e revelou aspectos benéficos e prejudiciais observados nas salas de apoio no se refere à instalação física e o atendimento pedagógico propriamente dito, com objetivo de qualificar cada vez mais essa assistência educacional.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree with the following terms:
1. Authors maintain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License that allows the sharing of the work with recognition of authorship and initial publication in this journal.
2. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., to publish in an institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
3. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (e.g., in institutional repositories or as a personal page) at any point before or during the editorial process, as this may generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published work (See The Effect of Free Access).
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-ShareAlike 4.0 International License, which permits sharing, copying, distributing, displaying, reproducing, the whole or parts provided it has no commercial purpose and the authors and source are cited.