THE APPLIED SOCIAL AND IDEOLOGICAL FUNCTION OF THE PUBLIC SCHOOL OF SECONDARY EDUCATION FROM PARANÁ (1979-2006)
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v4i7.3258Keywords:
Políticas Educacionais, Ensino Médio, funções sociais e ideológicas.Abstract
This article is a result of an inquiry that took as an object of study the applied
function of the public school of secondary education of the Paraná in the period from
1979 to 2006. The studied period understands the governments of Ney Braga (1979-
1982), occurred in the dictatorial regime; the government of José Richa (1983-1986), in
the context of the transition of the dictatorship for the New Republic; and too many
managements occurred in the New Republic and in the periods of the government
Collor to the government Lula (1990-2006), being you link that of the government of
Álvaro Dias (1987-1990), of the government of Roberto Requião (1991-1994), of the
government Jaime Lerner (1995-2002), and of the government Roberto Requião (2003-
2006). We intend in this article, to point to the principal theoretical and ideological
conceptions that fed the justifications for the applied function of the public school of
secondary education from Paraná in the period investigated, establishing relations
between the governments of form to show the similarities or existent differences up in
his propositions. Next, we try to analyse the set of these conceptions, demonstrating which social and ideological functions were constantly applied of the public school of
secondary education from Paraná.
KeyWords: Education politics; Secondary education, social and ideological functions.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.