REAÇÃO DOS ALUNOS DO CURSO DE LETRAS ÀS CONVENÇÕES NUM TEXTO ESCRITO
DOI:
https://doi.org/10.48075/ri.v2i1.20417Keywords:
convenções gráficas - fluência da leitura - habilidades de compreensão - legibilidade - organização textualAbstract
Análise das respostas de 26 alunos da disciplina Língua Portuguesa 2, do curso de Letras da Universidade Federal de Alagoas, a dois quesitos sobre um texto escrito sem convenções gráficas para que
comentassem a sua apresentação e o reescrevessem. Aplicadas categorias referentes à aplicação dessas convenções e à sua importância para a leitura e para a escrita, embora se tenha comprovado o domínio daquelas cuja aplicação decorre de condicionamentos, não se comprovou o dominio das que se relacionam com as habilidades de compreensão ou com um conhecimento extra-linguistico.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree with the following terms:
1. Authors maintain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License that allows the sharing of the work with recognition of authorship and initial publication in this journal.
2. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., to publish in an institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
3. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (e.g., in institutional repositories or as a personal page) at any point before or during the editorial process, as this may generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published work (See The Effect of Free Access).
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-ShareAlike 4.0 International License, which permits sharing, copying, distributing, displaying, reproducing, the whole or parts provided it has no commercial purpose and the authors and source are cited.