A NEGAÇÃO DO DIREITO À EDUCAÇÃO DEMOCRÁTICA DIANTE DAS INVERDADES DO ESCOLA SEM PARTIDO
DOI:
https://doi.org/10.48075/ri.v22i2.25388Abstract
A busca por uma educação que seja verdadeiramente democrática, e que apresente características libertárias e emancipatórias, é rodeada de obstáculos que precisam ser superados. Retrocessos e descaminhos encontram-se nas fronteiras da consolidação do direito à educação. Assim, por meio de sólida pesquisa bibliográfica, o presente artigo tem como objetivo desmistificar o Escola Sem Partido em relação às suas especificidades que propõem uma educação neutra e apolítica. Ainda, busca-se refletir sobre o conceito democrático da educação em patamares de justiça social e igualdade de direitos, pensando na educação como ferramenta principal de mobilidade social.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree with the following terms:
1. Authors maintain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License that allows the sharing of the work with recognition of authorship and initial publication in this journal.
2. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., to publish in an institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
3. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (e.g., in institutional repositories or as a personal page) at any point before or during the editorial process, as this may generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published work (See The Effect of Free Access).
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-ShareAlike 4.0 International License, which permits sharing, copying, distributing, displaying, reproducing, the whole or parts provided it has no commercial purpose and the authors and source are cited.