EDUCAÇÃO PERMANENTE E O CÍRCULO DE CULTURA FREIREANO: DIÁLOGOS COM IDOSOS
DOI:
https://doi.org/10.48075/ri.v24i2.26624Keywords:
Educação Permanente, Círculo de Cultura, Idosos.Abstract
O objetivo desse estudo foi caracterizar o perfil dos idosos participantes da oficina -Diálogos com quem gosta de ler e escrever- e analisar suas produções escritas para averiguar os significados e sentimentos atribuídos à prática educativa, inspirada no Círculo de Cultura Freireano. Tratou-se de um estudo de abordagem quanti-qualitativa com 66 idosos, escolarizados, saudáveis, que frequentaram a Universidade Aberta à Terceira Idade da Escola de Artes, Ciências e Humanidades da Universidade de São Paulo. Os dados quantitativos foram descritos por meio da estatística inferencial e os qualitativos foram tratados por meio da análise de conteúdo proposto por Bardin. Os resultados revelaram que a oficina trouxe mudanças positivas, possibilitando novos sentidos e sentimentos de bem-estar nos idosos.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree with the following terms:
1. Authors maintain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License that allows the sharing of the work with recognition of authorship and initial publication in this journal.
2. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., to publish in an institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
3. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (e.g., in institutional repositories or as a personal page) at any point before or during the editorial process, as this may generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published work (See The Effect of Free Access).
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-ShareAlike 4.0 International License, which permits sharing, copying, distributing, displaying, reproducing, the whole or parts provided it has no commercial purpose and the authors and source are cited.