Ética e estética dão a luz à alteridade. Teatro de Boal: uma possível leitura para o campo educativo
DOI:
https://doi.org/10.48075/ri.v8i8.843Abstract
Identifica-se na proposta de Augusto Boal, contribuições para que se constitua um sujeito sensível e produtor de conhecimento, na vivência em sociedade – com apoio da ética, a estética orienta a ação e propicia o prazer de criar. Delineia-se nessa proposta uma pedagogia que nos torna sensíveis ao mundo em que vivemos e também às pessoas, que nele convivem conosco; abre-nos possibilidades de trabalho e reflexão no processo educativo, que nos incomodam e nos instigam a buscar novas soluções, para que ao nos depararmos com conflitos e problemas novos e de difícil solução, não venhamos a impor aquilo que já dominamos. É nos proposto lançarmo-nos a novas descobertas sem que nos encaixemos, ou forcemos a outrem encaixar-se, a algo já determinado, por falta de ousarmos o novo. Ultrapassa-se o domínio dos conteúdos curriculares estabelecidos no intento da humanização, que trará consigo outros frutos desejados.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree with the following terms:
1. Authors maintain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License that allows the sharing of the work with recognition of authorship and initial publication in this journal.
2. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., to publish in an institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
3. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (e.g., in institutional repositories or as a personal page) at any point before or during the editorial process, as this may generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published work (See The Effect of Free Access).
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-ShareAlike 4.0 International License, which permits sharing, copying, distributing, displaying, reproducing, the whole or parts provided it has no commercial purpose and the authors and source are cited.