THE PEDAGOGUE ON THE HORIZON OF CONTEMPORARY CHALLENGES OF EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v12i24.16300
Supporting Agencies
CAPES/OBEDUC
Keywords:
Diversidade. Alteridade. Pedagogia. Pedagogo.Abstract
With the breakup of metaphysics, the foundations of Pedagogy have been put on hold, not only by opening up multiple spaces of uncertainty and concern among pedagogues and other professionals involved in education, at the same time as it claims the need for a Pedagogy and Pedagogues Beyond the good and evil established. It is, therefore, in possibilities, what makes fundamental the search for the understanding of the sense of educating and being a pedagogue, where the relevance of understanding that the essence of the educational process is found in the interactions that are established in the movements and processes Of teaching and learning, guided by the bias of dialogue and the experience of otherness. This article presents a reflection about being a pedagogue on the horizon of the contemporary challenges of education in the midst of the emergence of diversity as otherness, since difference by difference, not necessarily, constitutes experience of otherness, although it constitutes a context of conditions.Downloads
Published
19-03-2017
How to Cite
LAGO, C.; MARIANI, I. K. THE PEDAGOGUE ON THE HORIZON OF CONTEMPORARY CHALLENGES OF EDUCATION. Educere et Educare, [S. l.], v. 12, n. 24, 2017. DOI: 10.17648/educare.v12i24.16300. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/16300. Acesso em: 15 apr. 2025.
Issue
Section
Artigos e Ensaios
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.