The education organization in the Federal Territory of Iguazu in 1946; Contributions of Laudímia Trotta
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v10i19.11688Keywords:
Território Federal do Iguaçu, Laudímia Trotta, Educação Primária, Laranjeiras do Sul-PR.Abstract
It has been analyzed the situation of education in the Federal Territory of Iguazu as well the role played by Laudimia Trona in the organization and restructuration of education of the Territory between April and September of 1946. Before a very precariousness situation we wonder: which were the strategies used by her and her team in order to adjust the education of the Territory to the educational scene of that time? Although her work has happened in a very short period of time, her contribution for the education in a region where education until that moment had been abandoned by the government is very important. Being part of a project of national scope idealized by the Governor of Getulio Vargas known as the March to the West, the creation of Territory has boosted the West and South west of Parana State and West of Santa Catarina State reaching affecting positively their thousands of settlers pointing the regions for the progress and visibility. However, her short time (1943-1946) made the region ended up back to the stagnation and oblivion as in the past.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.