ENERGY SOURCES OF MODERN : A PROPOSAL FOR WORKING WITH FOCUS STS
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v11i22.12515Keywords:
CTS, ensino de física, eletricidadeAbstract
This paper presents the results of a study with two groups of thirty students each of the 9th grade of elementary education at a private school of a city in the Paraná State, Brazil, using the theme: Modern Energy Sources. The didactic proposal was developed in the discipline of Science, Technology and Society (STS) of the professional Master's Degree in Science and Technology Education Program during the first half of 2014. The aim of this study was to develop a theme of physics education in CTS approach. The methodological approach was qualitative interpretative nature and participant observation. Data collection occurred by analyzing the productions of the students in daily notes field and mini-reports. Students participated in debates and other activities related to the consumption and production of electricity. At the end of the study, we concluded that students were positioning themselves differently on the proposed activities and participating more reflections.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.