SCIENTIFIC COMPETITION IN PERU AND PORTUGAL TO THE RESULTS OF PISA 2012: CURRICULUM APPROACHES
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v11i22.13109Abstract
The curricular analysis made in this study approaches an explanation about the scientific skills performance differences between Peru and Portugal showed in the PISA 2012 results. For this purpose, we have developed a review process and content analysis of scientific ability components stated in the curriculum of both countries. The results reveal, in the skills component, that Portugal widely focuses on scientific explanation, whilst Peru emphasizes the identification of scientific issues. About knowledge component, Portugal highlights the physic, earth and space systems contents, unlike the emphasis on technology topics in Peru. However, the attitude component slightly varies. Moreover, the curricular organization differences make visible curricular disparities on time distribution, since that Portugal allocates more time periods than Peru; which could explain the interest in the scientific skill.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.