LEARNING IN DISTANCE EDUCATION: A SYSTEMATIC REVIEW ON RESEARCH WITH GRADUATES STUDENTS
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v12i24.15201Keywords:
Educação à distância, egressos, educação continuada.Abstract
Many researchs about educational technology and distance education are in progress. This matter has been much explored nowadays, in several aspects that is. The present work aims to characterize recent surveys that were conducted with graduates students of distance learning courses, whether they are undergraduate, graduate, vocational courses or continuous education, to identify the objectives, describe the methodological aspects and the results achieved. The research was realized at ScienceDirect, CAPES, and Academic Google, at first using the terms in English and the other two in Portuguese. It was possible to identify a large number of studies that seek to assess the processes of distance education through the statements of its graduates, being of great importance, because knowing the repercussions of these courses can generate significant changes in the formations. We identified that there was construction of effective knowledge, develop new skills and changes in the practices of graduate students of this modality, even though through the statements of these, there is a need for some improvements.Downloads
Published
19-03-2017
How to Cite
RAMOS, D. K.; RIBEIRO, F. L. LEARNING IN DISTANCE EDUCATION: A SYSTEMATIC REVIEW ON RESEARCH WITH GRADUATES STUDENTS. Educere et Educare, [S. l.], v. 12, n. 24, 2017. DOI: 10.17648/educare.v12i24.15201. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/15201. Acesso em: 18 jul. 2024.
Issue
Section
Dossiê: Modelagem Matemática na educação matemática: Cenário atual
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.