MODELING AT THE STATE OF SÃO PAULO SCHOOLS: POSSIBILITIES AND LIMITATIONS IN THE VIEW OF FUTURE TEACHERS OF MATHEMATICS
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v12i24.15331Keywords:
Educação Matemática. Licenciatura em Matemática. Currículo do estado de São Paulo.Abstract
This article aims at discussing possibilities and limitations of modeling activities in the context of the schools of the state of São Paulo, from the perspective of future teachers of Mathematics. Such activities are inspired by didactic materials mandatory in schools due to issues related to school policy of the state. The approach adopted is qualitative and data were produced in a course of supervised internship in a public university, through observations and interviews. The results indicate that future teachers understand that there are possibilities to work with modeling from the material of the state of São Paulo, but it also evidence limitations such as non-compliance with all the content, skills and abilities, as well as using only activities "more closed" of Modeling. Furthermore, this research is part of the effort to try to get around the São Paulo educational system, based on homogenization of Education in function of good performances in large-scale assessments.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.