FREI PEDRO SINZIG: FROM A GUIDE TO THE CONSCIOUSNESS TO THE EXEMPLAR REMINISCENCES
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v12i24.16475Keywords:
Frei Pedro Sinzig, Editora Vozes, História da Educação.Abstract
This article is engaged with the work Through the romances: guide to the consciousness, by frei Pedro Sinzig (1876-1952) in its first edition in 1915, published by Editora Vozes from Petrópolis (RJ), thinking of a great significance to the Brazilian history education. The work gives ideas and reading practices valued at its period publishing, as well the reader indications which they were destined. Paying attention to its materialization, it’s possible to astonish technical characteristic which determined its production, publishing and circulation linking some questions which guide the Brazilian press way during the first twenty century decades, without finishing with questions connected the printed material distribution in the country. For this, São José Free School and the Tipography with the same name, approached the way with Vozes from Petrópolis origin connected with the commented considerations under this foccused work.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.