ANALYSIS OF THE EVALUATION PROCESS IN RELATION TO COMPLETE HUMAN DEVELOPMENT
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v2i4.1674Keywords:
Educação Omnilateral – Avaliação – Desenvolvimento HumanoAbstract
This text is a result of research in development in the Department of Education of the State University of Londrina entitled “the study of areas of human knowledge for the school curriculum”, and this text studies the elaboration of the essential elements of knowledge for a project of complete human development. The study was accomplished through the collection of data from students of the fourth year of Pedagogy of the above-mentioned University since 2004, and in random number, to approach the essential and peripheral requirements the elaboration of the situational and historical notions of the concepts of full human development. We mention in the study that such a project will be backed through omnilateral development perspective and a unique education as a perspective for the full human development, in other words, intellectual education, the technological and the corporal, as defined by Gramscinian thesis. The internalization of permanentand temporary elements for the re-signification of knowledge will be based in the reproductive acts of daily (individuality) and non-daily (society) in which we need to understand the evaluation while indispensable for the same. The investigation made possible the systematization of theories that seemed to us of significant contribution for the full development of individuals, from a exceeded critical perspective.
Downloads
Published
01-01-2000
How to Cite
PLATT, A. D. ANALYSIS OF THE EVALUATION PROCESS IN RELATION TO COMPLETE HUMAN DEVELOPMENT. Educere et Educare, [S. l.], v. 2, n. 4, p. p. 341–351, 2000. DOI: 10.17648/educare.v2i4.1674. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/1674. Acesso em: 18 jul. 2024.
Issue
Section
Fundamentos Metodológicos
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.