INVOLVEMENT OF FAMILY IN POLITICAL PEDAGOGICAL PROJECT OF SCHOOL.
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v4i7.1911Keywords:
Projeto político pedagógico, Família e escola, Planejamento participativo.Abstract
In the search for the quality and effectiveness of the offered education, school managers, educators and specialists have been rethinking the pedagogic action under a more pluralist perspective than she opens up to the construction of politics participative (mainly after the years of 1980) and that, in fact, orientate the pedagogic action starting from reality lived by the different social actors.This article intends to study this perspective through the analysis of the paper of the family in the process of elaboration of the Pedagogic Political Project of the school, tends as axis of your construction the community's collective participation intra and extra-school as traverse element, characteristic of democratic societies properly said or in process. Through a literature revision on the theme was ended that the school can act in a more significant way when the right once and for all, voice and vote be materialized in an explicit way by all the representatives involved in the dynamics of the school life. Keywords: Project Political Pedagogic; Family and school; Participative Planning.Downloads
Published
03-12-2009
How to Cite
LIMA, P. G.; BIÁZZIO, S. C. F. de. INVOLVEMENT OF FAMILY IN POLITICAL PEDAGOGICAL PROJECT OF SCHOOL. Educere et Educare, [S. l.], v. 4, n. 7, p. p. 373–385, 2009. DOI: 10.17648/educare.v4i7.1911. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/1911. Acesso em: 18 may. 2025.
Issue
Section
Políticas Educacionais
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.