Culture Topics: fundamental addendum to the learning of a foreign language
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v5i9.2272Keywords:
Ensino de língua e cultura, Mestiçagem, Hibridização, América Latina, Processo de ensino-aprendizagem.Abstract
This article proposes to discuss the importance of Culture Topics in the process of teaching/learning of an F.L. Such a proposal is based on the fact that, in the American continent, the processes of mixing races and hybridization were the generators of today’s nations in this vast territory. That being, an effective process of teaching a foreign language should consider the need to, besides developing a communicative competence, develop also the cultural competence (GARCÍA SANTA-CECILIA, 1995). To have a dimension of the importance of culture in the F.L. teaching in the American continent there must be in mind the civilizations that were found here before the arrival of the Europeans. There needs to be attention also to the supremacy of the oral language over the written language of the conquerors in order to grasp the struggle between those forms of language (GREENBLATT, 1991). Another point to focus refers to the fact that Spain was constituted of a hybrid society at the time of the great navigations. In this sense, should be reminded the way how this society became “pure”, establishing the supremacy of the Old Christians. With these confirmations can be affirmed that, today, America, specially the Latin one, is the most appropriate ambient, according to Uslar Pietri (1990), for the production and development of a new process of creative hybridness.Downloads
Published
01-07-2010
How to Cite
GASPAROTTO, B. A.; FLECK, G. F. Culture Topics: fundamental addendum to the learning of a foreign language. Educere et Educare, [S. l.], v. 5, n. 9, 2010. DOI: 10.17648/educare.v5i9.2272. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/2272. Acesso em: 13 may. 2024.
Issue
Section
Políticas Educacionais
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.