A RULE OF A DISTANCE EDUCATION IN BRAZIL AND SPREAD OF A NEW MODEL OF TEACHER TRAINING
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v3i6.2640Keywords:
Formação de professores, Educação a distância, Políticas públicas educacionais, TIC.Abstract
This article discusses the policies of the initial training of teachers of basic education in Brazil from 1995 to 2006, focusing on the analysis of changes in the training process, and the place of distance education in all of these policies. We analyze how national policies have been operationalized in the distance teacher training and how this movement is linked to reform of the State and Education, which began in the 1990s with continuity in this new millennium, to seize this joint, were analyzed documents of the Ministry of Education (MEC) organized by SEED (Secretary of the Distance Education). Based on the analysis of these documents has reached the following conclusions: first, through the EAD that the government offer a training quickly and with lower costs to a large number of teachers who work in the country without the qualification required by LDBEN 9394/96 (BRASIL, 1996). And secondly, that the EAD the government reaches another goal, to adjust the teacher and his training process, the demands of the current stage of restructuring of the capital, weakening the social and political dimension of their training.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.