Appearances are deceptive: by the way of a radical critique about the including ideal
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v5i9.2690
Supporting Agencies
CNPq/UEMS
Keywords:
Educação Inclusiva, Ideologia Burguesa, Marxismo.Abstract
The present essay has as objective to argue of critical form the official proposal of the Inclusive Education in the brazilian pedagogical scene, pointing out it in the amplest context of the bourgeois attempts of maintenance and reproduction of the neoliberal capitalist society. For in such a way, it is denounced the incoherence and the unsustainability of a discourse forged within a excluding and class representative social model. As a counterpoint to this model, it is suggested the fight for the overcoming of the proper capitalist society, together with the search for new pedagogical references for our schools, in such a way that the discussions in the educational environment do not fall again only around the debate inclusion x exclusion of pupils with deficiencies, but be possible to all, of indistinct form, the recognition of its rights and the appropriation of elaborated knowledge.Downloads
Published
01-07-2010
How to Cite
BEZERRA, G. F.; ARAUJO, D. A. de C. Appearances are deceptive: by the way of a radical critique about the including ideal. Educere et Educare, [S. l.], v. 5, n. 9, 2010. DOI: 10.17648/educare.v5i9.2690. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/2690. Acesso em: 17 jul. 2024.
Issue
Section
Políticas Educacionais
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.