NATION-STATE AND ITS SPECIALIZED GARDENING STRATEGIES: HEALTH AS A FOCUS OF ACTION
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v4i7.3255Keywords:
Estado, Modernidade, Políticas públicas de saúde.Abstract
This article aims at demonstrating how some strategies for a healthy life, linked to
state gardening, have been incorporated in the national scenario. We do not seek a detailed
historical review, but only to outline a scenario in order to establish points of convergence
with the search for order as a typical expression of the Modernity. In this perspective, this
article focuses, although not exhaustively, some aspects linked to Physical Education, taking
as object of study the advice for being a healthy person. However, it is important to highlight
that, although the area of Physical Education covers this debate, this is not a study limited to
or centered in this area; moreover, it does not seek the origins or the accuracy of the
specificities of this field. In order to join the debate on the search for order, we have identified
that such modern premise has allowed the appearance of different strategies with a similar
purpose. The state strategies – or even the institutional strategies linked, to a greater or lesser
degree, to the State – subsidized by the experts have enabled a confluence of factors,
involving several agents in the search for order.
Keywords: State; Modernity; Public politics of health.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.