THE EDUCATIVE PHENOMENON IN LATIN AMERICA: BRAZIL, VENEZUELA, MEXICO AND CHILE
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v5i9.3563
Supporting Agencies
Capes
Keywords:
América Latina, Desenvolvimento, Políticas educacionais.Abstract
From the Brazilian, Venezuelan, Mexican and Chilean realities, this article means to point out elements related to the educative phenomenon in Latin America. For such, it uses as methodological procedures the compared analysis, that through the differentiation and from association makes it possible a reading next to a complex and diversified reality like the one studied here. In the perspective of understanding the Latin American educative phenomenon, having by reference the four countries mentioned, it was used the data collection presented by distinct organisms that have as an objective, elaborate periodical panoramas from the Latin America and Caribbean realities, considering the social and economical variables. The process of systematization had by sense the reforms from the 1990 decades that, beginning from Washington Council, designed the Latin American reforms in such period, what made it possible an understanding about the role of the State and from the educational policies made it effective and it has direct influence in what concerns the educative phenomenon analyzed in here.Downloads
Published
01-07-2010
How to Cite
VERDÉRIO, A.; BORGES, L. F. P. THE EDUCATIVE PHENOMENON IN LATIN AMERICA: BRAZIL, VENEZUELA, MEXICO AND CHILE. Educere et Educare, [S. l.], v. 5, n. 9, 2010. DOI: 10.17648/educare.v5i9.3563. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/3563. Acesso em: 13 may. 2024.
Issue
Section
Núcleo Temático: Políticas Sociais na América Latina
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.