HISTORY OF EDUCATION: EDUCATIONAL INSTITUTIONS AS OBJECT OF RESEARCH
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v4i8.3725Keywords:
Educação, História, Fontes de pesquisa.Abstract
Research on educational institutions has had an important development in recent years, particularly in the field of history of education, attracting a significant number of researchers. The appearance of the school, architecture school, organization of space, students, teachers and administrators, curriculum, textbooks, teaching project, disciplinary rules, regiments, are some of the highlights. The effort to develop research in the field of history of institutions only makes sense since it was put as a possibility to write a history of Brazilian education, with quality research to take account of regional and local authorities, a move that coordinates information among. The accuracy and quality must be present in a work of preservation of the sources of educational institutions, which would require conditions of infrastructure for the full development of research and the organization of files. This prism cannot be an individual but a collective of researchers.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.