THE WAYS FOR TEACHERS FORMATION: THE REFLECTION AS AN ELEMENT ESTRUTURADOR
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v6i12.4809Keywords:
Formação continuada de Professores. Reflexão. Educação Infantil. 1º ano de Ensino Fundamental.Abstract
In these last years, we have been developing a profitable experience with the teachers' formation of the Childlike Education and 1st year of the Basic Teaching. But, it was in the year of 2010, that we tune the proposal of formation as a result of the necessity of forming teachers who come to think about his practice itself, in expectation of which the reflection will be an instrument of development of the thought and of the action. Donald Schön was undoubtedly, one of the authors that had bigger weight in the diffusion of the concept of reflection and who contributed to popularize and to spread the theories out to the field of the teachers' formation on the epistemologia of the practice. And, it was bent in this theory for that we looked to carry out the continued formation of teachers of the childlike education and 1st year of the Basic Teaching of the Net of Municipal Teaching of Londrinar. So, they participated of this proposal of continued formation: 850 teachers of CEIs and CMEIs who attend children from 0 to 5 years; 340 teachers of Here 6 who attend 5-year-old children and 430 teachers of 1st year of the municipal net of Londrina.
.Key-words: Continued formation of Teachers. Reflection. Childlike education. 1st year of Basic Teaching.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.