THEORETICAL AND PRACTICAL ELEMENTS TO EDUCATIONAL ISSUES: CONSIDERATIONS ABOUT THE PEDAGOGY COURSE
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v6i12.5153Keywords:
Pedagogia, Formação de professores, Práxis pedagógicaAbstract
This bibliographic work, aims to propose a reflection on the training of critical Professional. The article discusses the theoretical and practical elements that are meant to regulate educational issues, specifically, of pedagogues training courses. The teaching is a matrix relevant in their understanding, especially when considering the educational work. This result of the research was developed, based on a literature review in the light of some authors, such as: Franco (2008), Freire (1987), Franco; Libâneo; Pimenta (2007), Libâneo (2002), Kuenzer (2002), Paro (1990), Pimenta; Lima (2004), Saviani (1991). The study of the education teacher can assist in establishing a new order and pedagogical intervention of reality with regard to their practice and their training. To play with that the school fulfills its true role is not so simple thus, depends on a work of partnership between professors, pedagogical team and community in general. The study of pedagogy course for teachers’ education helped for a significant rethinking on teaching, providing a pedagogical pratice of reflections and enlarging knowledge on the topic.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.