INCLUSION AND INTERACTION: RESEARCH ABOUT THE WORK OF TEACHER OF SPECIAL EDUCATION IN BIDOCÊNCIA
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v7i13.6322Keywords:
Interação. Inclusão. Professor de Educação Especial.Abstract
Considering the inclusion of people with special educational needs, as a current reality and should be focused so that they meet these needs, without ignoring the learning of all students. It has been a Special Education teaching modality that touches the work of the common class and may contribute significantly to learning in the common teaching through differentiated learning experiences for the sake of inclusion, which is in a trend that concerns a challenge to teaching qualification in primary education. In this sense, developed the research discussed in this paper, through a guided quality research and participant method. Thus, this work will prove to be, as we perceive the role of special education teacher of a pupil with special educational needs and the qualification of the teaching-learning of this and his colleagues, provided by a Bidocência work in his group of 4º year, concurrent with specialized care.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.