The education of the young yokels: study on bullyng of young people from schools in countryfield
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v10i19.8961Keywords:
Preconceito contra a Origem Geográfica e de Lugar, Caipiras, Sociologia da Educação.Abstract
Abstract: This text aims to present some results of a survey research titled “Contemporary ruralities in São José do Rio Preto (SP): study of the ways of living and thinking the country through the use of social media”. This work enabled investigate the social representations of prejudice against the geographical origin and place by students from high schools in rural areas, and its main purpose is to improve the training of teachers in the education field. Studying social representations of prejudice against the geographical origin and place of thinking enables teacher education from the perspective of counter-cultural hegemony. In the context of the macro-region of São José do Rio Preto (SP), it is relevant those social representations about the “yokel”, so this study aims to collaborate on research interested in describing and understanding the processes that involve relations between prejudice, education and rural world , especially in traditional communities called “yokels.
Key-Words: Bullyng; Yokels; Educational Sociology.
Downloads
Additional Files
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.