History of Public Standard Courses for Primary Teacher Education in the State of Paraná
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v10i19.11647Abstract
This article presents and analyzes some aspects of the history of political organization of Normal Training courses for primary school teachers in the state of Paraná in connecting the main measures of Paraná governments and the demand for primary education. Analyzed since the early 1920s, highlighting the influence of the principles of the Movement for New School, to the Organic Law of post-1946 Normal Education Reforms and the targeting policies of the Regional Standard Courses and Standard Secondary Schools in the state Paraná. We found that there was an increase in the provision of courses and teacher training schools in the state, especially from the 1930s, under the influence of the School Movement. However, priority was given to courses Regional Standard, widespread throughout the interior of the state, in order to economically enter these regions. Have the Standard High Schools were restricted to large hundred and directed the formation of an intellectual elite tasked with handling the different actors of education throughout the state of Paraná.Downloads
Published
31-03-2015
How to Cite
SBARDELOTTO, D. K. History of Public Standard Courses for Primary Teacher Education in the State of Paraná. Educere et Educare, [S. l.], v. 10, n. 19, 2015. DOI: 10.17648/educare.v10i19.11647. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/11647. Acesso em: 1 may. 2025.
Issue
Section
Artigos e Ensaios
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.