TEACHER EDUCATION AT THE UNIVERSITY FOR THE ELDERLY
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v2i4.1663Keywords:
Educação superior, Ensino especial, Terceira Idade, Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ), Universidade da Terceira Idade (UNATI).Abstract
This article presents the results of preliminary research from theperspective of Higher Education regarding the skills and qualifications of the faculty of the University for the Elderly (UNATIS). It analyzes the contemporary view of old age, the basic knowledge of a faculty member who works with the elderly and the relationship between Education and Gerontology. It describes the structure and history of the Universities for the Elderly; mainly the University for the Elderly based at the Rio de Janeiro State University (UERJ), its research field and its General
Program. It discusses the importance of UNATIS for the health of the elderly, the presence of elderly students at universities and UNATI/UERJ’s pedagogical proposals related to geriatric health. It represents and analyzes, through the concise table of the results and commentaries from the interviews performed, the profiles of the faculty members from a sample of participants from UNATI/UERJ, and concludes that there is an urgent need to study the issue of senility in order to provide professionals with better conditions to assist the elderly.
Downloads
Published
01-01-2000
How to Cite
DE OLIVEIRA, A. C.; FREIRE, I. M. TEACHER EDUCATION AT THE UNIVERSITY FOR THE ELDERLY. Educere et Educare, [S. l.], v. 2, n. 4, p. p. 177–192, 2000. DOI: 10.17648/educare.v2i4.1663. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/1663. Acesso em: 18 may. 2025.
Issue
Section
Núcleo Temático: Aprendizagem e Ação Docente
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.