EDUCATION FOR RELATIONS RACIAL-ETHNIC AND TEACHING OF HISTORY IN BASIC EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v6i12.4752Keywords:
Educação das relações étnico-raciais, Ensino de História, Educação Básica.Abstract
Based on literature and regulatory sources, in this study with its propositional discourses themselves about public policy for Basic Education, with emphasis on the relationship between history teaching and education for the ethnic-racial relations and its possible actions that promote educational and optimizing the identities of students of different levels of basic schooling. Therefore, it was made in literature and legal sources. There is much already enacted and regulated. It is expected that the educational institutions to obtain human and material conditions to effectively assume its social and political recognition, appreciation and dissemination of ethnic and racial diversity of Brazil. Contribute to both, teaching practices and institutional (political and pedagogical project) in a multicultural perspective, cross-and interdisciplinary as well as diversification of methodological strategies, languages and teaching resources.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.