Special Education Program of Unioeste: twenty years in action
DOI:
https://doi.org/10.48075/rtm.v11i20.17546
Supporting Agencies
Keywords:
Special Education. Academics with disabilities. Higher education. Teacher training.Abstract
UNIOESTE has since 1997 maintained a Special Education program with the objective of achieving inclusive education in higher education. Present at the five university campuses, the Institutional Program of Actions Concerning People with Special Needs - PEE acts in articulation with the social movement of people with disabilities in the promotion and maintenance of accessibility for these people to enter higher education, concluding their formation. The continuing education of teachers and the development of extension and research projects in the area, with the dissemination of scientific knowledge, are also objectives and actions developed by PEE. Significant results have been achieved in these twenty years of existence, contributing to Basic Education, as far as teachers are concerned, and to the professionalization of graduates with disabilities.Downloads
Published
06-09-2017
How to Cite
IACONO, J. P.; RODRIGUES DA SILVA, D.; RODRIGUES DA SILVA, V. L. R.; TURECK, L. T. Z. Special Education Program of Unioeste: twenty years in action. Temas & Matizes, [S. l.], v. 11, n. 20, p. 87–98, 2017. DOI: 10.48075/rtm.v11i20.17546. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/temasematizes/article/view/17546. Acesso em: 19 may. 2025.
Issue
Section
Temas Livres
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.