Teacher training and inclusive education: possibilities of thinking beyond the same

Authors

  • Jenerton Arlan Schütz Universidade Regional do Noroeste do Estado do Rio Grande do Sul (UNIJUI) https://orcid.org/0000-0002-3603-7097
  • Daniel Skrsypcsak Centro Universitário FAI - Itapiranga/SC
  • Lilian Wecker Rother

DOI:

https://doi.org/10.48075/rtm.v11i21.17944
Supporting Agencies

Keywords:

Teacher Training, Inclusive education, Otherness.

Abstract

This bibliographical text aims to reflect on teacher education for the challenges of Inclusive Education. Therefore, we consider it essential to (re) think and (re) signify the teaching practice, which requires the articulation of theory and practice, in order to solve problem situations and reflect on one's professional performance. Only then can we welcome the diversity present in the school and in each classroom and, thus, think beyond a pedagogy of sameness or erasure. Thinking beyond selfhood requires rescuing and guaranteeing humanization and respecting everyone in their difference, since the Other is always a new possibility, a new (re) beginning in the educational experience.

Author Biographies

Jenerton Arlan Schütz, Universidade Regional do Noroeste do Estado do Rio Grande do Sul (UNIJUI)

Doutorando em Educação nas Ciências (UNIJUI), Mestre em Educação nas Ciências (UNIJUI), Especialista em Metodologia de Ensino de História pela Uniasselvi e Licenciado em História e Sociologia pela mesma Instituição. Bolsista CAPES. Áreas e autores de investigação: Modernidade, Educação, Infância, Política, Hannah Arendt. Participa do grupo de estudo sobre: Teoria Crítica e Educação; Estudos Hermenêuticos e Teorias pedagógicas e dimensões éticas e políticas da educação do Mestrado e Doutorado em Educação nas Ciências (UNIJUÍ).

Daniel Skrsypcsak, Centro Universitário FAI - Itapiranga/SC

Doutorando em Educação nas Ciências (UNIJUI), Mestre em Educação (UNESC), graduado em Educação Física (UFSM), professor da Rede Estadual de Ensino de Santa Catarina e professor na Graduação e Pós-Graduação no Centro Universitário FAI de Itapiranga. 

Lilian Wecker Rother

Graduada em Licenciatura em Matemática pela Fai Faculdades de Itapiranga-SC. Pós-graduada em Metodologia do Ensino da Matemática pela FAEL. Professora da rede estadual de Santa Catarina

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Published

28-12-2017

How to Cite

SCHÜTZ, J. A.; SKRSYPCSAK, D.; ROTHER, L. W. Teacher training and inclusive education: possibilities of thinking beyond the same. Temas & Matizes, [S. l.], v. 11, n. 21, p. 1–15, 2017. DOI: 10.48075/rtm.v11i21.17944. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/temasematizes/article/view/17944. Acesso em: 19 jul. 2024.

Issue

Section

Dossiê: Rumos da Educação Brasileira: A formação de professores em Discussão