THE LAUGH IN THE CLASSROOM AND ITS IMPLICATIONS IN THE TEACHING-LEARNING PROCESS
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v5i10.2698Keywords:
Riso, Ensino, Aprendizagem, Ludicidade.Abstract
The article will argue that the teaching practice, to accept and encourage laugh in the classroom, you can create an environment conducive to teaching and learning. We searched several authors who approach the subject and, through the concepts of process, it is possible to defend the thesis that laugh is a strong ally of teachers in the classroom. Within its limitations issue, the paper addresses the laugh and their reactions — such as joy, happiness and pleasure — to argue that when there is space for these reactions at school, cognition is executed with greater ease. The study will be presented in three stages. In the first part, we reflect on the correlation of laughter and emotions, highlighting the emotional laughter. In the second part we try to set the laughter from the perspective of several renowned authors as well as reflect on their physiological effect. To complete the survey, aimed to highlight the importance of laughter in the classroom.Downloads
Published
10-01-2011
How to Cite
SANTANA, M. A.; DE QUEIROS, C. C. THE LAUGH IN THE CLASSROOM AND ITS IMPLICATIONS IN THE TEACHING-LEARNING PROCESS. Educere et Educare, [S. l.], v. 5, n. 10, 2011. DOI: 10.17648/educare.v5i10.2698. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/2698. Acesso em: 20 may. 2025.
Issue
Section
Fundamentos Metodológicos
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.