THE TEACHER AND STUDENTS WITH DISABILITIES IN THE COUNTRY AREAS
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v10i20.10490Keywords:
Educação Especial. Trabalho Docente. Educação do Campo. População Ribeirinha.Abstract
This work is linked to the project PhD in special education to which questions the process of education of people with disabilities in four coastal communities in Belém, Pará State, and yet, we seek to understand the various implications for this context. The purpose of this is to identify and verify the population of special education schools in the field in Pará and in riverine communities of Bethlehem - Pa. On the methodology, constitutes a qualitative study involving research technique as a semi-structured interview, photography and field diary. The collected and tabulated data are also provided through a system that enables Internet access to educational indicators from the Census database School aided by SPSS software ( Statistics Syntax Editor ) . As for the results highlight that there is a depletion of the students in the schools of the field with quantitative expression of students who lived and studied in the field in the city, there is a relative reduction of enrollment of students with disabilities as well as people who live and study in field; difficult working conditions of teachers who work with special education in the islands; vision of precariousness as a characteristic of the field, and consequently the islands, among others.
Keywords: Special Education. Teaching Work . Field Education . Riverine population.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.