THE TRAJECTORY OF FORMATION AN UNDERGRADUATE: SCHOOL FIELD TO PIBID
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v11i21.10699Keywords:
Identidade docente, PIBID, Ruralidades.Abstract
This paper seeks to analyze the trajectory of a teacher training scholarship from the Scholarship Program of Introduction to Teaching - PIBID at UNEB, Campus XVI in Irecê, the interior of Bahia. We present the goals of the program, the organization and the experiences of initiation to teaching narrated by market, by means of which reflect the formative trajectory licencianda, considering the training path constituted based on experiences in the field school to which he belonged. For the development of research, we chose the approach (Auto) Biographical from studies brought by Nóvoa (2000), Delory-Momberg (2008, 2012), Pineau (2003), among others. This choice is anchored in the possibility to unlock the meanings of life course-training-profession of scholarship, in the introduction to teaching in schools experienced field process. We discuss the implications of PIBID in the initial formation of the market, the desire to be a teacher yet born of his memories as a student, considering that knowledge of self promoted self-education during their training in the program. In this sense, we take the narrative interview as a research device, offering reflections on the construction of teacher identity from the different training areas that are evidenced in the life history of scholarship. With the development of the work, we realized that the market presents his teaching career as a guiding element of the senses to be a teacher in order to be able to contribute to raising the quality of basic education in their rural home community.Downloads
Published
16-09-2015
How to Cite
SILVA, F. O. da; RIOS, J. A. V. P. THE TRAJECTORY OF FORMATION AN UNDERGRADUATE: SCHOOL FIELD TO PIBID. Educere et Educare, [S. l.], v. 11, n. 21, 2015. DOI: 10.17648/educare.v11i21.10699. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/10699. Acesso em: 18 jul. 2024.
Issue
Section
Artigos e Ensaios
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.