SYSTEM OPEN UNIVERSITY OF BRAZIL AND THE EXPANSION OF THE TEACHING FORMATION BY MEANS OF THE EDUCATION IN THE DISTANCE
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v3i5.1124Keywords:
políticas de formação docente a distância, educação a distância, Sistema Universidade Aberta do BrasilAbstract
The present article has for objective in the distance to display and to analyze the national politics for teaching formation. For this the System was selected Open University of Brazil, launched in 2005, for the Ministry of the Education and State-owned companies. After the study of System UAB, we can observe that two actions are emphasized. In first place, the teaching formation is ece of to situate as with priority and urgent - in accordance with kit legal, of Law N. 9394/96 - being basic and essential the use of the Technologies of the Information and Communication. In according to place, the partnership between public and private sector is incensed, to combine with the orientation of International Organism’s (OI) that they stimulate the formation of the professor it are of the university and, preferential, in service, to reduce time and costs. We conclude in such a way, that with the projection of the EAD, by means of the UAB, complete plus a picture of the reform of the State and the education in our country, where if it removes the formation of the professor of the university in the traditional molds, forming with “theoretical aligeiramento”, by means of individual and despolitizada learning. With this the expenses with public superior education are diminished and form a type of professional to constitute a type of worker who the capital needs. To finish, one spreads and one becomes naturalized it so use of the TIC, extending its commerce and increasing the profits longed for by the entrepreneurs of the area, who see in the EAD a very income-producing quota.Downloads
Published
16-04-2009
How to Cite
MALANCHEN, J. SYSTEM OPEN UNIVERSITY OF BRAZIL AND THE EXPANSION OF THE TEACHING FORMATION BY MEANS OF THE EDUCATION IN THE DISTANCE. Educere et Educare, [S. l.], v. 3, n. 5, p. p. 75–92, 2009. DOI: 10.17648/educare.v3i5.1124. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/1124. Acesso em: 18 jul. 2024.
Issue
Section
Núcleo Temático: Educação, Políticas Sociais e Estado
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.